[bcn-pm] Screws 0.46

pancake pancake at phreaker.net
Sat Oct 18 13:01:33 CDT 2003

Avui he penjat la versió 0.46 del screws. un servidor web que estic escribint...pero que es completament funcional, estable i funcional.

El servidor en si està escrit en C...o sigui q molt d'interès en perl no hi ha en aquesta part...Pero la gràcia d'aquest servidor, està en el core, ja que totes les peticions les redirecciona cap a programes externs o scripts, (aqi ve la part de perl ;)

El core suporta IPv6, SSL, logs, moduls, tunning i diverses directives de seguretat...es un servidor purament experimental, encara que jo l'he montat en un OpenBSD per gestionar el QoS desde web i en un accesspoint Linksys. Cada petició es rebuda pel core i redireccionada a un programa extern..jo he escrit 3: un en c (pel linksys, q respon peticions basiques), un altre en sh (q va ser el primer q vaig fer,per probes) i un altre amb perl q és el més interessant:

Els scripts en perl analitzen les variables d'entorn q li pasa el core (FILE,REMOTE_ADDR,HTTP,METHOD...) i genera una resposta a la petició, aquests scripts en perl els he fet bastant modulars de manera q és bastant facil anar-los ampliant. Ara mateix suporta PHP4, XSLT a l'aire (renderitza XML), pas de fitxers binaris, code highlighting (pinta fitxers .c, .cpp, .java , .pl ..)i execucions (una mena de cgi-bin cross-path) I tot ho fa a l'aire.

Logicament el rendiment no es ni molt menys el de un apache, ja que screws respon unes 5-6 vegades més lent q un apache, però és normal ja que tot són execve i forks().

Estic buscant testers ja que el desenvolupament el porto jo sol de moment i si pogués trobar més gent que el prova, i millorar el codi,...encara li falta molt de treball, per tal de millorar-lo tant com un apache, pero jo el veig prou segur i estable com per deixar-lo funcionant en servidors a vistes afora.

Al processar totes les peticions a través d'scripts externs (tb es poden fer moduls q facin l mateix q els scripts, pero a nivell de core( i llavors s'apropa al rendiment de  l'apache)) es poden realitzar canvis i experimentar amb moltes coses q altres servidors no deixen, i sense haver de reiniciar el dimoni.

Bueno, si el probeu ja m direu el que :)

pop

--
Software is like violence. Is better if it's free.