[bcn-pm] Expressions regulars

Xavier Noria fxn at hashref.com
Fri Dec 12 20:39:13 CST 2003

El 12/12/2003, a las 21:19, avilella escribió:

> estava mirant fixament una expressió regular que no em feia el que jo
> volia, i al cap de 20 minuts vaig pensar:
>
> "Hi ha d'haver alguna eina que m'ajudi amb això".

Per estudiar o depurar expressions regulars hi ha un parell de coses
que van bastant be: Una es el modul YAPE::Regex::Explain, que dona una
descripcio en angles del que fa una expressio regular, i l'altra es
Regex Coach, una aplicacio escrita en Lisp molt util (nomes hi ha
binaris per a Linux i Windows):

     http://www.weitz.de/regex-coach/

Una de les coses maques que te es un simulador del funcionament de la
maquina d'expression regulars. Es a dir, pots veure com en teoria el
punter es mouria, com fa backtracking, etc., pas a pas. (Dic en teoria
perque per motius didactics no es comporta seguint la mena
d'optimitzacions que una maquina de debo usa.)

Es aquesta mena d'ajuda la que buscaves?

-- fxn