[bcn-pm] Primer pas...

Jordi Delgado jdelgado at lsi.upc.es
Fri Dec 12 07:18:52 CST 2003

Hola,

Fa uns dies em vaig presentar com a aprenent de Perl.

Penso que el primer pas ja l'he acabat de fer: M'he llegit el
llibre de la Llama ("from cover to cover" que diuen...).
Ara, a continuar amb el de l'Alpaca! I després... el Camell, és clar.

La Llama és un llibre molt senzillet, pensat (i molt ben pensat, crec)
per programadors que volen introduir-se poc a poc en Perl. Els exercicis
són molt senzills, alguns amb trampa, però les explicacions que trobes
a les solucions quan compares la que proposen ells amb la que tu has fet
són força entenidores, i sovint complementen una miqueta el text principal.

El que sí he trobat és que la via Perl de fer les coses és potser el que
més costa d'agafar. No és que sigui difícil, però quan portes molts
anys programant d'una certa manera agafes vicis... per exemple, a vegades
quan s'ha de fer un bucle convé fer-lo amb "while(1) { ... last if...}"
i encara no em "surten de dintre" aquestes estructures; sempre intento
que la continuació del bucle depengui exclusivament de la condició
booleana del while. Suposo que amb temps i una canya ja aniré interioritzant
la "Perl way"...

La única pega que jo li posaria al llibre és en la explicació de \b (word
boundary), que no em va quedar massa clara. Me'n vaig adonar quan vaig intentar
un dels exercicis que diu "Averigua què fa match amb /^\b[\w.]{1,12}\b$/".
Un també pot jugar amb el patró \b.hola i veure que la string
"gfhjdsa .holafbnnaf" no fa match, en canvi "jhjhjfklsad.holabnbn" si.
Al menys jo no ho vaig entendre fins que vaig consultar perlre, allà ho
deixen força clar.

Una pregunta: No m'ha quedat clar, a partir d'haver llegit la Llama, si un
pot escriure operadors tipus map, on reben com a parametre una funció
(anònima o no). Imagino que si...(ja se que això està fora de l'abast
de la Llama, però sentia curiositat).

Suposo que aquestes observacions us deuen semblar collonades de newbie,
i segur que ho són! Disculpeu-me, però a mida que vagi aprenent ja aniré
fent observacions més interessants (espero).

Salut!

Jordi